maandag, maart 28, 2005

Noizenation 2005

Gewoonlijk is noizenation een mini-versie van het echte leading festival nl. maschinenfest. De organizatie kijkt er op toe om de beste acts van MF uit te nodigen voor "een avondvullend programma" in Waregem. Nu is het zo dat ik de keet in Waregem niet echt een warm hart toedraag, ten eerste zijn de 'locals' daar de meest bekrompen, zelfingenomen, zure eikels die je je kan voorstellen (naar Chiro meisjes die voorbijwandelen 'tetten laten zien' roepen is niet echt een blijk van soicaal gedrag, waarbij je dan ook niet verbaasd moet zijn dat er steeds minder en minder nieuw volk in je toch al zo kleine "scène" komt opdagen). En ten tweede is het echt wel een eind rijden.

Maar ok, Noizenation is nu eenmaal muzikaal dik in orde.
Vandaar dat ik dus in een zaal terecht kwam waar vooraan zowat de halve Antwerpse industrial scene stond. (Inclusief de ene eikel die ook altijd in den Aalmozenier staat, met z'n hoed op en puntschoenen en communistische praat verkoopt waar niemand een touw aan kan vastknopen en die al meermaals mijn combats in z'n ribben heeft gevoeld...).
De eerste groep was naar alle traditie gewoonweg crap, slechte vocals, (vocals??? who needs vocals?!) en slecht materiaal... maar daarna kwamen de echte bands die naam waardig.

Greyhound was weer de perfecte mix tussen pompende bassen en roterende soundscapes. This morn' omina was African beats op ee hoog niveau, overschaduwd door een allesplatwalsende pulse en bass. En dan uiteraard Winterkälte. Een mooi voorbeeld van de top van industrial music. "Let the music speak for itself" zei Sonar ooit en zodoende.

Ik begin er terug in te komen, er was ooit een tijd (nog geen jaar terug) dat ik kon skiën, dansen, springen en rennen zonder me oud dik en ongezond te voelen. En die tijd is stilaan terug aan't komen. Ik ben me meer en meer aan het bezighouden met het weerhouden van allerlei chemische bocht en rommel dat we elke dag bijna ongezien binnenspelen (neen, ik heb daar VTM niet voor nodig). Het begint zn' vruchten af te werpen zo stillekesaan. Ht is eigenlijk crimineel om te zien dat we op de gedwongen werkvloer worden volgestauwd met rommel ... broodjes, candy bars en allerlei ongezonde koffieblubber. Er zou eens iets aan mogen gebeuren, waar zitten al die bedrijfsartsen van tegenwoordig?

De hoofdzaak blijft uiteraard je amuseren... wat je met zulke muziek gewoonlijk wel hebt...

Geen opmerkingen: