zondag, maart 20, 2005

boring

Het saaiste weekend van 2005 was dit weekend. Om allerlei redenen zijn alle spetterende plannen niet doorgegaan. Maar dat deerde niet echt, aangezien ik in een pracht van een nieuw boek ben begonnen. Pandora's Star is de nieuwe Peter Hamilton en is SF op z'n best tot nu toe.
De eerste 100 pagina's van de 1200 heb ik al etend, gamend, drinkend en half slapend uitgelezen aangezien je'm echt niet neer kan leggen. Niveau otherland, maar dan er niet nog ietsje verder over qua het uitvinden van nieuwe technologiën en socio-culturele structuren. I like that :)

De rest is momenteel allemaal bijkomstig. Zelfs het feit dat m'n auto nu even goed optrekt als een slecht uit de nasleep van de piramidespelen geraakte Albanese tractor in een modderig bietenveld.
"Status Anxiety" van Alain de Button is ook net uit, en nu nog even 'Wicked' uitlezen, hoewel 'even' een relatief begrip is. Ik doe namelijk al een jaar over dat boek en het is zo verschrikkelijk ingewikkeld geschreven dat ik à ratio van 2 pagina's per dag er nog niet uitkom... eigenlijk heb ik dat boek al opgegeven, temeer omdat de personages me niet echt zo erg meer aanspreken (een groene heks die later tot de Wicked Witch of the West zal omgetoverd worden in het alom bekende Wizard of Oz, met haar beste maatje een sprekende, egocentrische Geit (en dat moet inderdaad met een hoofdletter)).

In any case. Ook meteen Mobius bekeken part 1&2 van seizoen 8. Wat ook meteen de serie zou beëindigen van Stargate-1.
Hillarisch om te zien hoe men zich ook hier op het gevaarlijke pad van het tijdreizen begeeft, met als hoogtepunt een mooi bezoek aan de piramides in Egypte, waar er Anno 3000 BC mensen rondlopen die perfect Engels praten en een P-90 machinegeweer bezitten, en slechte mascara op hebben.
En dan klagen ze nog dat Jezus de verlosser was waar iedereen op zat te wachten, Teal'c kan er anders ook wat van :) (ok ok ik ben dus een SF-geek).

De rest van de multimedia storm is een beetje aan me voorbij gegaan de laatste dagen. Ik heb nog 10 minuten meegepikt van een overjaarse Vlaams-Belang'er die met denkbeelden van 20 jaar geleden Yves Desmet te slim af wilde zijn op VTM. Wat uiteraard een onbegonnen werk is, aangezien deze journalist enkel maar luisterd naar wat hij zelf zegt, en aangezien de would-be-Adolf van dienst enkel ook geeft voor de partijstandpunten die er eigenlijk op neerkomen dat ze 20 jaar geleden in een café eens een "goei idee waar iedereen eens goed van gaat verschieten" hadden. Het zappen bracht geen soelaas aangezien er enkel routineus copulerende olifanten, quizmasters met bijbehorende biepgeluiden, zingende negers en ratelende tennissterren te zien waren. Tot zover dus de avond tv kijken die niet langer duurde dan 30 minuten. Hoera voor video on demand, of een goed boek (wat in weze op hetzelde neerkomt als je een beetje fantasie hebt).

E. is er beter aan toe... ze was uit pure frustratie om zonder internet te zitten naar mij gekomen, en dat was tof...(ik vervang vaak een cybercafé, maar dan met minder geeks) aangezien er dit weekend niet echt veel anders te doen was voor mij. Concerten en parties genoeg, maar na de farce van de voorbije dagen hoefde het even niet meer voor mij. Volgende week beter.

Geen opmerkingen: