zaterdag, juni 18, 2005

grrrr

Ik was van plan om een prty te doen voor m'n verjaardag. Een party waarbij de verschillende 'kliekjes' mensen die ik ken uit de verschillende subculturen en lagen van de bevolking kunen kiezen naar welke party ze komen. Ik zou gewoon een lijstje maken van de verschillende gelegenheden waar ik naartoe ga, met vermelding van de tijdstippen, en dan kan iedereen kiezne of ze graag een terrasjes doen, eten, dansen, naar gore muziek luisteren, cocktails drinken of punkers zien op elkaar springen ofzo... Het idee was tof, ware het niet dat ik eigenlijk merk dat ik veel te veel rekening houd met de mensen om me heen; ik probeer afspraken te maken en na te komen, ik probeer op tijd te zijn, ik probeer me beleefd te gedragen.

En vandaag heb ik nu net daaromtrend een wijze les geleerd.
Ik was weer eens op tijd, ik was weer eens de gemaakte afspraken nagekomen, en ik had zelfs nog gezegd "Moest er langsdt mijn kant of uw kant iets tussen komen, gewoon bellen hé". Maar weed smoren en een slet-achtige griet uit een Iers café achterna zitten is blijkbaar veel interessanter dan gewoon even bellen dat ge niet komt uiteraard. Eindresultaat is dat ik dus niet naar http://wood.widerstand.org/ kon gaan !!! Een party waar ik omwille van een optreden van Larvae echt wel naar uitkeek.
De auto was al uitgeleend, plus dat die zo'n lange ritten niet meer haalt... Ik weet het, ik zou net zoals half België een 'mooie' auto moeten kopen op afbetaling, maar dan zou ik geen geld meer overhouden om naar zulke feestjes te gaan uiteraard.
Ik reken gewoon op andere mensen om samen naar dingen te gaan, afspraken te maken en uiteraard bijeen te leggen voor naft of whatever... maar nee, men wil lekker op korte termijn aan zichzelf denken, vooral plannen maken en deze niet nakomen en dan lekker nonchalant doen aan de telefoon precies of zo vn "Och ja, die gast had een afspraak gamaakt met mij, jaja, grappig". Ik haat weedblowende mensen, je kan er nooit op vertrouwen, mee afspreken of wat dan ook mee aanvangen zonder er zelf de dupe van te zijn...

Ik heb de laatste tijd wel meer van die dingen gemerkt bij mensen, en ik heb ook al een 2-tal van dit soort suckers gewoon laten vallen als een baksteen,... met goed gevolg ook eigenlijk, je steekt minder tijd, geld en energie in die mensen dan, je hoeft je niet meer kwaad te maken zoals ik nu. En verder kunnen ze op hun eigen kleiner en kleiner wordende eilandje ongelukkig en depri zijn zonder dat ik er last van heb. En misschien is dat wel iets waar ik me meeer op toe moet gaan leggen ... tijd om wat onkruid te wieden alweer... want ik kots er echt van om met een kluitje in het riet te worden gestuurd door mensen die zelfs niet het minimum aan respect kunnen opbrengen voor hun vrienden door gewoon basis te communiceren. Ze communiceren enkel maar als het HEN op korte termijn goed uitkomt, maar niet om je bijvoorbeeld te waarschuwen dat je niet ind e volle hitte van de zomer een uur moet gaan wandelen in't stad om naar hen toe te komen, omdat ze toch niet veel zin hebben om buiten te komen... een minimum aan belaafdheid is dan toch aangeraden, ... maar nee die 0.05 euro voor een SMS'je kan er niet af als het om mij gaat uiteraard. Ik ben toch 'maar' de M... en dan moet je vooral niet te veel geld tijd en moeite in steken 'die snapt dat wel'. Wel: ik snap het NIET en ik ga de mensen die zo doen terugpakken, tot ze't verdomme snappen! Een uur te laat komen? no problemo... wacht maar tot je eens op mij moet wachten voor iets.... Een afspraak niet nakomen... wacht maar tot ik je eens ergens heen moet doen, of wanneer je nog eens hulp nodig hebt met iets...
Ik begin te kotsen van mensen hun excuses ook. Als je me niet kan luchten omdat ik een facsist, communist, varken, boer, holbewoner, lelijke aap, arme lul ben ZEG me dat dan gewoon.... in plaats van dingen te verzinnen à la "ik zit op een familiefeest, ik moet naar een rommelmarkt, ik heb iets verkeerd gegeten... " lamers. Motherfucking lamers.

Geen opmerkingen: