zaterdag, juni 25, 2005

bedankt

Eigenlijk eens een bedankje geven aan moondust en B. om de voorbije 3 weken m'n verlof een fijne ontspannende periode te maken.
Veel mensen weten het niet, maar ik ben soms op het randje aan het balanceren tussen verschillende richtingen die m'n brein uitgaan... en ik heb soms rust nodig, en soms actie, en soms een goede discussie, en geen gezeik aan m'n kop. En ik ben blij voor simpele dingen, zoals op een rollercoaster te hebben gezeten. En op een terrasje, en een heel nieuwe plotwending voor een boek bedacht uren aan een stuk met B. En ik hou er van om met mensen op die manier iets en niets te doen tegelijk... zonder dat je daarvoor echt iets terug moet doen, of betalen of wat dan ook. Mensen zijn pas echt mensen als ze in m'n leefwereld zich kunnen voortbewegen zonder krampachtig over te komen. En er zijn natuurlijk weer mensen geweest die vanalles gingen doen, en om het even wat beloofden en uiteindelijk niet eens de moeite troostten om eens te bellen als het niet doorging. Mensen die me met een kluitje in het riet sturen en een glimlach verwachten als je ze tegenkomt. En ik ben weer slimmer geworden, en ik heb denk ik voldoende afstand genomen geestelijk van wat ik doe als job, om in de toekomst zonder te kunnen. M'n hoofdtaak is dan ook een andere weg zoeken voor mezelf, een weg waar ik geen muildier moet spelen en geen lach moet geven aan mensen die het niet verdienen.

Ik heb deze vakantie 2 boeken uitgelezen (niet veel, maar genoeg)
een groot aantal stukjes geschreven, en verder gewerkt aan m'n SF verhaal
en vooral een enorm goeie tijd gehad op een aantal terrasjes, in goed gezelschap van mensen die rekening houden met me... en die m'n verlof belangrijker vonden dan een namiddagje shoppen, boren, of personeelsfeestjes bezoeken.

Geen opmerkingen: