vrijdag, december 14, 2007

Telenet drukt op de knop (en er gebeurt weer niets)


... of hoe je mensen nog steeds kan blij maken met een dode mus.

Om middernacht ging Telenet op een knop drukken. Via een uitgelekt persbericht werd er dan aangekondigd dat de laagste range van abonnementen 4 x sneller gingen kunnen surfen. Of in meer technische termen: de download snelheden werden van een miezerige 1Mbit naar 4Mbit gebracht, wat ook gene vette is uiteraard (zeker wanneer je van die 4Mbit er maar 1 effectief krijgt, maar ok).

Wat me vooral zo irriteert aan heel deze campagne is de enorme hoeveelheid fanfare, lucht en geblaas dat hiermee gepaard ging in de pers.
Terwijl er in feite totaal NIETS verbeterd is aan hun diensten.

Voor het grootste gedeeldte van de klanten is er helemaal NIKS veranderd aangezien voor hen het 'op de knop' drukken wel hèèèèl traag gaat. (ik denk dat er achter die knop wel een soort 486 machine met maar 32 MB RAM moet hangen, want sommige klanten gaan het effect pas zien midden 2008)

Een voorbeeld. Iemand die Expressnet Turbo heeft, krijgt van Telenet momenteel 35 GB volume-limiet en heeft 20Mb down en 512 Kb up als snelheid op de lijn. (tenzij hij via UPC zijn abo heeft geregeld en dan krijgt hij voor dezelfde prijs veel meer volume!!!)
Pas tegen maart à juni 2008 zullen deze eigenschappen aangepast worden, en dan nog alleen maar voor de uploadsnelheid!!!!! Van 512 naar 1024 Kb in dit geval. Wat een onzin!
Dit betekent in de praktijk dat wie het meest betaalt door Telenet het minst in de watten wordt gelegd wanneer het aankomt op het uitrollen van nieuwe diensten!
Dit zijn trouwens helemaal geen upgrades! Maar een downgrade, gezien de volume limieten ben je NOG sneller door je data limiet heen. Op gebied van telecom zijn we hier gewoon een stelletje oenen dat we dit soort crap blijven pikken.
Komt daarbij nog dat hun TV deal niet doorgaat met Integan.

Telenet maakt mensen blij met een dode mus door de 'telenetdruktopdeknop' campagne. Eigenlijk zou die beter omgedoopt worden tot 'telenetheeftnogaltijddownloadlimieten.be'.
of 'waarombentunognietbijeenbetereprovider.be'

Voor diegenen die kunnen: stap over naar dommel.com geen belachelijk lage data-limieten, geen gezever over 'turbo' en geen 'turbo' en vooral pakken goedkoper dan Telenet.

Blijkbaar telt bij Telenet een trouwe klant totaal niet meer mee, want dit zijn de laatsten die iets krijgen wanneer er een 'verbetering' van hun diensten aankomt, en dan nog zou je er niks mee zijn.
Wat ben ik trouwens met een snellere lijn? Wanneer ik in een sportauto maar 1 liter benzine giet, kan ik heeeel even snel rijden ja, maar geef me dan maar liever een iets minder snelle gezinswagen met een volle tank hoor, daar kom ik veel verder mee.

Telenet rukt aan hun knop voor mijn part wat ze willen... ik tel af tot ik dommel kan nemen en dan zal IK eens op een heel andere knop drukken bij telenet. Een knop met 'ik zeg mijn abonnement en betaling stop'. Fuckers. Belgacom en Telenet zijn echt twee handen op één buik. De hele top van Belgacom heeft al bij Telenet gewerkt en vice versa. En dan maar doen in de media alsof ze elkaar in allerlei campagnes klanten proberen af te snoepen... allemaal afgesproken prijzen en maffia-gedoe ja. Mij maak je niks meer wijs wanneer de afgespoken prijzen allemaal net een euro of wat van elkaar af liggen en de betere abonnementen systematisch vertraging oplopen (VDSL2 , aDSL 2+...) allemaal om door kunstmatige nadelen in te bouwen in een gewoon abonnement deze niet in het vaarwater te laten komen van de business accounts, leased lines en andere bedrijfsabonnementen (de echte melkkoe van BelgaCon en Teleslet).

In ieder geval, weer een reden te meer om over te schakelen zodra je kan naar een ISP die niet meedoet met die politieke rommel.

Geen opmerkingen: