vrijdag, juni 15, 2012

755456

Tot mijn enorme verbazing keken er  755.456 mensen naar een aflevering van een bepaalde televisiereeks deze week.  Volgens de door humo gepubliceerde kijkcijfers keken al deze mensen naar FC de kampioenen.
Ik viel bijna van mijn stoel. Ik dacht dat deze serie, samen met het plaatsvervangende schaamtegevoel omtrent dit soort 'humor' al jaren was afgevoerd.  Dat men dus überhaupt not uitzend was voor mij een onaangename openbaring. Wat echter nog veel erger is, is dat er dus een 755.456 mensen naar kijken!
Wanneer men zooi geeft op TV, kijk er dan niet naar!  


Ik begon na te denken wie ZIJN die mensen?  Wat bezielt hen?
Zijn dit allemaal intellectueel minderbedeelden, marginalen en mensen die zelf fysiek de afstandsbedienen van de TV in hun ziekenhuiskamer niet kunnen bereiken en noodgedwongen naar de op "één" afgestemde beeldbuis moeten kijken? Dat kan toch niet zijn?


755.456 mensen ... toen viel mijn spreekwoordelijke frank: 796.512 was het aantal voorkeurstemmen van Yves Leterme in 2007, reken daar het aantal oudjes af die inmiddels het loodje hebben gelegd en je komt al aardig in de buurt denk ik.    Ergens in die buurt moet een verklaring zijn voor dit bizarre fenomeen.

Geen opmerkingen: