woensdag, maart 17, 2010

Parels voor de zwijnen

Open brief aan Dhr. Patrick Janssens, burgemeester van Antwerpen.

Geachte Patrick,


Ik woon in een gebied onder uw bevoegdheid, een district dat destijds bij de stad werd bijgevoegd.
Vandaag kwam ik na een lange dag werken en filerijden thuis aan (onze ring is nog steeds niet rond, een probleem dat moest u correct bestuurd hebben al lang was opgelost, maar u verkoos zich te verschuilen achter een domme volksraadpleging waarvan u de uitslag al op voorhand kon raden). Ik vond nergens een parkeerplek, aangezien het woensdagavond blijkbaar voetbalavond is op de Bosuil.



Ik ben totaal niet thuis in deze sport, en het kan me dan ook geen hol schelen waar en wanneer ze tegen die bal schoppen.  Wat me wel irriteert is het feit dat de scholen in deze buurt (en eigenlijk in heel het land, maar uw bevoegdheden stoppen gelukkig genoeg aan de grenzen van Antwerpen) totaal verloederen, niet onderhouden worden en gevuld zijn met 'voorrangskindjes' die de andere mensen wegjagen uit deze buurt, maar dat er WEL geld blijkt te zijn om met een dure helikopter en een half leger oproerpolitie door de straten te marcheren.
Het irriteert om mijn belastingsgeld te zien misbruikt worden om twee rivaliserende bendes klaplopers en sportfans uit elkaar te houden.

Mijn suggestie is dan ook de volgende.  Stel een verbod in op geldverslindende interventies, zolang er crisis is -en crisis is een toestand waarin een staat of stad duidelijk haar basistaken niet meer kan uitvoeren, een toestand die we dus bereikt hebben nu- zo'n verbod geldt dus voor alle voetbalmatchen, sportmanifestaties, concerten en andere troep waar politiek eigenlijk alleen maar moet dienen om 'recreatie' in goede banen te leiden.  

Al deze uitgespaarde gelden zouden moeten gebruikt worden om dringende wegenwerken uit te voeren, de scholen te herstellen of bij te bouwen, de stadsdiensten langer en beter te laten functioneren en vooral om de politie haar echte taken te laten uitvoeren.


In tijd van crisis is er geen ruimte voor luxe zoals cultuur, recreatie en sport,... zorg dat de basis van onze maatschappij en onze stad terug functioneert in plaats van een hele dag met een helikopter rond te cirkelen om een paar marginalen te kunnen opsporen die bandietenstreken uithalen.


Ik hoop dat u een keer echt laat zien dat u kan besturen in Antwerpen, ... een crisisbestuur waarbij u terug laat zien waarvoor een stad dient zou meer dan welkom zijn, maar ik maak me geen illusies... binnen enkele dagen zal u alweer hier of daar op een braderij, concert of happening te zien zijn met uw mooie praatjes en oppervlakkige manier van handelen.  


Bedankt alvast om deze uithoek van Antwerpen te laten verloederen.
Volgende keer stem ik alvast op mensen die uw soort van 'bestuur' om te kotsen vinden.

groeten,
iemand die de goelag Deurne wil ontvluchten

Geen opmerkingen: