zondag, februari 22, 2009

Parasieten

Gisteren ben ik gaan dineren met een aantal collega's van vroeger.
Normaal zijn zulke reünies een vrij lollige bedoening. Ware het niet dat er deze keer een heerschap bij zat die kort kan omschreven worden als een parasiet.

Wanneer je met een stuk of 8 mensen gaat eten, en allemaal dezelfde menu neemt, is het fatsoenlijk om er op te letten dat de rekening verdeeld wordt.
Deze persoon zat aan mijn tafel op te scheppen over hoeveel geld hij wel niet verdiende, hoe slim hij wel was om taxen en belastingen te ontduiken en begon toen te vertellen over zijn illegale wietplantage.
Ikzelf heb een totale hekel aan van die druggebruikende, groezelige, onverzorgde en vooral profiterende mensen. Ken je dat, van die mensen die op alles een nogal extreem linkse visie hebben ogenschijnlijk, intussen heel het land verwensen, maar uiteindelijke zelf een oorzaak zijn van de verloedering?

Deze persoon had het lef om niet alleen te zitten opscheppen als een idioot. Hij nam zowaar ook zijn vrouw en kind van 6 jaar mee naar dit etentje (bespaart weer lekker een babysit uit natuurlijk) om dat met drie alles te zitten opscheppen en zich vol te vreten op onze kosten.
Daarbij sloeg hij de ene dure drank achter de andere naar binnen en vertelde hij verhalen over boetes die hij nooit betaalde en zijn oplichtingspraktijk tegenover zijn klanten.
De man in kwestie is uitschot, laat dat duidelijk zijn. Ik had medelijden met dat kind,... het werd tot 's nachts meegesleurd naar restaurants en café's waar dingen verteld werden die niet voor kinderoren bestemd waren.
Hijzelf (de "vader") trilde van de drugs, had duidelijk concentratieproblemen en kon maar niet ophouden over wiet en pillen (hij trachtte zelfs nog iets aan me verkopen, maar had toen pas door dat ik er een afkeer van had, niet echt slim om zulke dingen allemaal te vertellen zonder eerst even te checken met WIE je aan tafel zit).

Toen de rekening kwam was het per persoon veel malen duurder dan voorzien, omdat oa. mijnheer de wietpaffer lekker zijn buikje had rondgegeten en gedronken op onze kosten.

Ik vind het een schande dat wietdpaffers en zogenaamde "zelfstandigen" vrij mogen rondlopen, kinderen maken en profiteren van iedereen. We betalen deze mensen al via de ziekenkas, via onze belastingen (die hij systematisch oplichten naar eigen zeggen) en via allerlei ander profitariaat. Tot overmaat van ramp zijn het dit soort mensen die dan aan JOUW zoon of dochter drugs gaan opdringen enzo.

Op dat gebied kan ik maar zeggen dat ik één naam voor zulke personen heb; untermenschen. Zonder fatsoen, zonder opvoeding, lekker op korte termijn egoïstisch door het leven parasiteren op iedereen. (Ik weet dat deze term niet echt politiek correct is, maar er is er geen betere om deze mensen, die nauwelijks half het niveau van een echt mens halen, te omschrijven).

Jammer dat net zulke mensen in onze maatschappij blijkbaar alle krediet krijgen.
In tegendeel, ze zijn blijkbaar nog trots op het feit dat ze een gezin hebben en klagen er duchtig op los over 'het strontland' dat hen zogenaamd geen kansen biedt (ehem, dan hebben ze nog geluk dat men zo over-tollerant is hier, moest ik de leiding hebben zou hij in een gevangenisplunje in een ontwenningskamp schoenen aan elkaar zitten stikken tot zijn schuld t.o.v de maatschappij is terugbetaald, terwijl zijn kind bij betere ouders zou zijn geplaatst.)
Deze mensen horen volgens mij niet thuis in een maatschappij, niet omdat ze wiet roken, maar omdat ze profiteren, drugs gebruiken EN geen respect hebben voor andere mensen en regels).
Om te kotsen.

In ieder geval de laatste keer dat ik met zulke bende ben gaan eten,... heel de avond was verpest.

Geen opmerkingen: