maandag, januari 07, 2008

VRTnieuws in het nieuw

De VRT site is nooit echt een lichtend voorbeeld geweest qua webdesign of vernieuwing. hun laatste redesign was danook iets waar ik naar uitkeek, vermits de oude vrtnieus site een ware ramp was (trage updates, crappy video fregmenten en vooral veel kapotte links). Ik ben eigenlijk nog steeds een fan van hun zeer simpele teletext site. Die wert tenminste vlot en heeft geen al te fancy toestanden meegekregen (iets waar ze bij de VRT niet goed in zijn).

De nieuwe site werd vandaag gelanceerd onder http://www.deredactie.be/
Ze hadden het trouwens beter groenechaos.be genoemd.
Dit ding is een ramp. De compleet crappy implementatie van de veel te korte video fragmenten is gewoonweg lachwekkend. Om dan maar te zwijgen over de chaotische weergave van alle subpagina's en links.
VTM online doet het niet veel beter, maar daar vind je tenminsten nog IETS terug.

Is het zo moeilijk om gewoon een nieuwsuitzending kort na de live versie op TV op het internet online te zetten? Da's alles dat ik vraag, zet gewoon je nieuwws online. De rest lees ik wel via dezelfde RSS feeds die jullie zogenaamde redactie heel de dag zit te lezen en te vertalen :)

VTM gaat hier trouwens ook in de fout, door hun extern ingehuurde dienst die het nieuws zou moeten online zetten. Dit onding werkt ook voor de helft van de tijd niet, is niet te bekijken met firefox of opera en crasht regelmatig.

Misschien eens tijd dat er een paar slimme mensen gewoon de nieuwsuizendingen rippen en online zetten elke dag op een aparte site?
voorlopig hou ik het voor mijn nieuws op de teletekst online
in de hoop dat ze deze niet gaan dichtgooien ooit om meer bezoekers op hun redactie.be te prioberen krijgen. Als dat alles is dat ze met ons belastingsgeld kunnen doen online... erg.

Geen opmerkingen: