zondag, oktober 07, 2007

port 21 FTP telenet

Telenet blokkeert blijkbaar niet langer inkomende ports onder de 1024.

Ik heb dit gemerkt op 5 oktober 2007, maar het is waarschijnlijk al langer zo.
Op de telenet site is er nergens iets over terug te vinden, daarom vroeg ik me af of er nog mensen dit hebben ondervonden?

Normaal gezien moet je op telenet om servers te draaien de poorten veranderen in iets boven de 1024 om hun blokkering te omzeilen. bv. door niet port 21 maar port 2121 of 2100 te gebruiken.
Maar vandaag merkte ik dat mijn ftp server (die ook nog open stond op de traditionele port 21 WEL bereikbaar was van buitenaf.)

Misschien handig.
Moest er iemand hetzelfde zien, laat dan even wat horen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

poort 21 is terug geblokkeerd bij telenet . Poort 2121 werkt goed.
Zo zie je maar dat er nog met dezelfde zaken beztig zijn

bluebird zei

Ik heb eens ergens gelezen dat Telenet alle inkomend verkeerd voor poorten t.e.m. 1024 blokkeert voor niet-telenet klanten. Het zou dus kunnen dat andere telenet klanten wel verbinding kunnen maken met jouw pc op een poort lager dan 1024.